Min hatkärlek till idrott!

Förut har jag alltid hatat idrott. Kanske inte just idrotten utan mer lärarna, så jag har helt enkelt genom mina senaste fem år i skolan strykt idrotten från mitt eget schema.

Men nu, på gymnasiet har det kommit upp någon slags hatkärlek till idrotts lektionerna. Det är kul, det är skönt att veta att man rör sig, men samtidigt hatar jag det. Varför vet jag faktiskt inte, för som sagt -det är ändå roligt!

Till och med fysen idag var rolig. Utfalls steg och situps, boxning och styrketräning -i två timmar! Men nu när jag kommer hem känns det så jäkla gött att veta att det är gjort och att man har gjort sitt bästa. Det är ju liksom inte samma sak att vara i en idrottshall med massa andra människor som att va på ett gym och göra sitt eget. Nej, tur att vi har en bra idrotts lärare, bra övningar och en för jäkla skön klass! :D

En bild på idrotten förra veckan. Vi käkade tårta medans 3:orna gjorde något slags beep test ;e

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0