Bus skola! (brun utan sol)

Tisp finns överallt. Hur man ska göra står på de flesta ställen. Men ändå så finns det många som undrar, hur?
Hur gör man för att det ska se naturligt ut, hur gör man för att det inte ska bli fläckigt eller randigt?

Därför tänkte jag nu göra en egen Brun Utan Sol -skola!


1] Duscha. Raka ben osv & använd en duschpeeling. (Vet inte vad jag använder just nu)

2] Torr peela efter duschen. Och skölj noga av efter. (Jag använder Gunry body scrub. Billig, men så otroligt bra!)

3] Smörj in med lotion och låt den torka in. (Jag använder Ldb Rich)

4] Nu är det dags för själva bus krämen. Jag har någon nivea som är skit bra. Blir aldrig fläckig och den torkar snabbt och man får även färg snabbt. Köpte den på Ullared när jag stod i kön påväg ut. Den såg så ensam ut så jag slängde med den.

En annan som jag brukar använda finns på Kicks och såna ställen för runt 80kr. Vet inte vad den heller heter, och jag har den inte här så kan inte kolla. Men den är väldigt lik Aco's förpackning.




* Börja på ena benet och arbeta uppåt. För mig brukar det ta ett tag innan jag smörjt in mig helt med tanke på att jag låter mig alltid sitta och massera in krämen tills den torkar. Då är man garanterad ett fläck- och randfritt resultat. Dessutom får kroppen lite uppmärksamhet som den så väl förtjänar.

* Var noga mellan tår, fingrar & knäveck. Se till att du smörjt in armbågar, knän och andra torra områden med lite extra lotion. Brun utan sol fastnar och blir fläckig lätt på torra ställen.

* När du har gjort allt detta, ta inte på dig kläder förrän om ungefär en kvart (minst). Även om du masserat in torrt som jag så ligger kläderna emot och jävlas. Allt för bästa resultat, eller?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Vill ni ha fler tips?
Var jag inte nog tydlig?
Eller var det här bra?

Kommentera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0