Begåvad eller bara oturs drabbad?



Ibland ställer jag mig den frågan faktiskt. Vissa ser det som en begåvning, men den som råkat ut för det vet att det är ett rent helvete. Att känna på sig saker, att veta vad som ska hända innan det faktiskt sker. Ibland kan det bli för mycket. Att veta att saker kommer att ske, utan att man på något sätt kan stoppa det vad man än gör. En hemsk upplevelse.. Och idag säger jag bara, vad var det jag sa? Varför hade jag rätt igen om vad som skulle hända, varför har jag kännt på mig det?

Varför just jag?

Alltså, vissa tycker att det vore coolt att veta, men då kan jag säga att det är det inte. Det gör livet dubbelt så jobbigt än vad en tjej i tonåren redan har. Att veta att någon i familjen ska vi svårt sjuk igen, att veta att lugnet bara varade i några dagar, att veta att man inte kan göra ett skit åt det.... Det skrämmer mig..

Kommentarer
Postat av: louise

:o ?

va

2009-11-27 @ 23:49:50
URL: http://llouisejensen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0