Ansvar? Nej tack!

Femton år i år. Ett år äldre än förra året. Ett år närmare döden... Känns det okej? Nej!
Varför ska alla vara så himla mogna, när vi bara går i högstadiet? Vad är meningen med att vara "ung och dum", när man aldrig får vara det? Killarna i nian kan man skratta länge och högt åt, vad tror ni att ni är? Ett gäng över arbetade gubbar på 45år nere på kontoret eller? Det är så ni beter er.
Samma sak med tjejerna. Alla ska vara lika fina, pedanta och duktiga. Herregud, vi är bara unga en gång, varför inte ta vara på det. Nej, i stället ska man leka fröken duktig och ta ansvar för allting.

Jag vill inte ta ansvar för det jag gör, jag vill inte kallas "väldigt mogen för min ålder". Jag vill inte vänja mig vid hemma kvällar med familjen framför Mr. Been. Jag har ingen lust med det!
Jag vill ut & festa, jävlas med folk jag inte tycker om, skita i allting jag borde göra innan jag fyller 35. För jag är fan bara FEMTON år, och då ska jag leva som det också.

Jag är så trött på att se folk i skolan gå förbi och prata om vad de ska jobba med när de blir vuxna. Kan inte någon jävel, någon gång svara "jag hade tänkt att bli strippa, vad ska du bli?", bara för att. Varför inte? Ne..det är ju omoget. Men vem orkar fundera på vad man ska göra om minst 3-4 år..?
Lev livet och sluta tro att ni är äldre än ni är. Det om något, är löjligt!

bloglovin

Kommentarer
Postat av: melmanish

Håller helt med!

AVSKYR att vara seriös och såkallat "mogen". ><

Jag tkr det är mognare att bara vara sig själv och att ha kul så länge man kan liksom. Gosh, irriterande.

2009-12-11 @ 21:57:08
Postat av: Christin

Usch,jag håller verkligen med dig :/ Alla är verkligen "mogna".när jag gick i 7:an var alla fortfarande små,allmänt dumma i huvudet och helt otroligt duktiga på att inte göra nåt vuxet alls typ,festade varje helg osv.Nu får man reda på en fest typ..1 gång i halvåret? OO O vi går bah i gymnasiet,och INGEN vill göra nåt roligt längre? OO

2009-12-19 @ 18:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0